Saturday, April 02, 2011

Canviant tota la electrònica d'una guitarra!!

Hola!

Com va alguna vegada un savi el número ideal de guitarres que es poden tenir és sempre una més de les que tens. Però l'espai i l'economia no sempre estan per anar comprant guitarres pels puestos. I ara m'he proposat que si en compro una serà alguna cosa seria. Aquí casa ja tinc una acústica i tres elèctriques de games mitjanetes tirant a baixetes.

Però total, on anava, que el que compta al final és tenir coses noves i una bona manera és renovant el que ja es té! I tenint una Epiphone Les Paul... doncs és molt maca, fins i tot li vaig fer arreglar el màstil quan se'm va partir, però les pastilles que porta fan una mica de riure (o de cagar). Així que en vaig comprar unes de noves per internet!

Són unes GFS Crunchy PAT (que vindrien a ser una copia de Seymour Duncan JB o potser no...), que m'han costat 23 dolars cada una. També vaig comprar tota la electrònica nova per aquesta, i també per una Squier que tinc elsewhere i que algun dia també arreglaré. Tot plegat una mica més de 100 euros posat a casa, aduanes i impost local inclosos.

I ara lo divertit, muntar-ho tot. Fa potser 7 anys que no feia anar el soldador... així que ho he fet amb molta calma i anant amb compte.

El tema cables era més complicat perquè volia canviar-los tots però només tenia rodets de cable prim per fer coses curtes i necessitava algo amb 4 cables... Vaig comprar primer un tros de fil de telèfon (4 cables prims dins d'un tub de PVC) però no em va convèncer.

Uns companys de feina em van recomanar www.yeint.fi que em cau prop de casa i vaig poder comprar cable de senyal més bo i gruixut, amb malla que apantalla i tres vius al mig; i un altre amb apantallat i dos vius.

El primer va ser fer una plantilla amb cartró amb una guia d'on puc treure els cables i muntar i soldar-ho casi tot amb la mateixa disposició que estaràn dins.


Els tres rodets de cable hi són per fer de contrapes allà...


I un cop tot més o menys soldat, el jack ben collat doncs a presentar-ho i a acabar de soldar les coses i cosetes qe no podia fer sobre el cartró.


Per treure els cables que molesten del mig el millor per mi és enganxar-los amb cinta de pintor on sigui, però que no facin nosa.


I per acabar de soldar els potenciòmetres entre ells i a terra em feia faltar fer una soldadura entre cables més, i altre cop perquè no em caigui estany enlloc, doncs catronet amb guia.


I així és com ha quedat tot plegat! Prou netet i ordenadet la veritat. Hi ha un dels quatre potenciòmetres que té molt més estany que els altres, però és perquè he intentat de posar tots els terres al mateix lloc. I al final una "abrazadera" o com es digui perquè quedi més elegantet i a correr!
 

I aquesta és la pinta de l'engendro al final!! És una mica raro perquè els marcs han vingut negres i no de color crema, i no he volgut reutilitzar els anteriors perquè són una mica xungos i no acaben d'encaixar... així que l'aspecte es una mica heterodox, però sona molt millor que és el que compta!!


I de problemes només un eh! Al tenir-ho tot muntat la pastilla del pont no sonava gens ni mica, però només era un mal contacte amb un condensador.

Salut gent!!

El de l'àtic.

No comments: